Mercedes AMG GT C Roadster - En kärleksförklaring

Mercedes AMG GT C Roadster - En kärleksförklaring

Kära läsare, ni får ursäkta mig för detta kommer att bli en kärleksförklaring till Mercedes AMG GT C Roadster, något av det häftigaste jag testat. Inte för a...
TEST: Mercedes AMG C 43 4MATIC Cabriolet - ett strå vassare

TEST: Mercedes AMG C 43 4MATIC Cabriolet - ett strå vassare

Frågan är om man verkligen behöver all den kraft som den AMG optimerade motorn levererar, i en cabriolet. Fast det är ju klart att prestandan och ljudet ger...
En 50-åring med hög status

En 50-åring med hög status

Mercedes prestandamodeller med beteckningen AMG, har länge varit många bilälskares dröm. Idag finns det hela 29 modeller att välja på och jag testade några a...
BMW väcker liv i 8-serien

BMW väcker liv i 8-serien

1989 presenterade BMW en 12-cylindrig 2 dörrars coupé som fick beteckningen 850i. Nu har BMW presenterat en efterföljare som ska ta upp kampen med Audi R8, M...
TEST: Audi TT RS ger permanent ståpäls

TEST: Audi TT RS ger permanent ståpäls

210 hk mindre än superbilen Audi R8 V10 Plus märks inte när man drar på med öppna spjäll. Audi TT RS är en raket och ljudet lämnar inte mycket att önska. Vi...
Test: Mazda MX-5 RF – En tuff targa

Test: Mazda MX-5 RF – En tuff targa

Det finns de som älskar roadster och så finns de som älskar coupé. Mazda MX-5 RF är båda på sitt härligt speciella sätt.
TEST: BMW M550i xDrive är grym!

TEST: BMW M550i xDrive är grym!

BMW:s toppmodell (till M5 kommer) är ett monster! I ett plötsligt vintrigt Berchtesgaden, fick jag testa denna best med makalös prestanda och ett ljud som få...
717 vilda hästar

717 vilda hästar

Jänkarna har en djupt rotad förkärlek till stora motorer med mycket kraft, sådant som de flesta svenskar försöker avstå från, så JEEP Grand Cherokee Trackhaw...
Lexus sportbil snart i Sverige

Lexus sportbil snart i Sverige

Vi har redan sett bilder och den har visats på mässor, men nu är det dags att se den på svenska vägar, dvs. om du har råd och vågar satsa på japansk ingenjör...
TEST: AMG när E inte räcker

TEST: AMG när E inte räcker

Det är ingen hemlighet att jag, precis som de flesta journalister, gillar nya Mercedes E-Klass. Vill man ha ”mer spett i kärran” då väljer man prestandavagne...
Test: Mercedes C300 Cabriolet

Test: Mercedes C300 Cabriolet

Precis som med ”storebror” AMG S63, lär man nog inte sälja stora mängder av den nya C-Klass Cabrioleten. Men det som talar för den, är att det är en av d...
"Mussen" är populär

"Mussen" är populär

Ford Mustang fortsätter att vara populär bland svenskarna och kammar hem förstaplatsen som Sveriges mest sålda sportbil 2016, före konkurrenter som Mazda och...
Test: AMG S63 4MATIC Cabriolet

Test: AMG S63 4MATIC Cabriolet

Snöoväder och halk varning, det är inte konstigt att vi längtar bort ibland. Och vad kan få oss drömma mer än en underbar cabriolet...
Läcker historia återuppstår

Läcker historia återuppstår

Under 60- och 70-talet var Renault Alpine en av de mest vinstrika bilarna på rallyvägarna. Nu har Renault haft den goda smaken att låta market återuppstå I f...
"Tillbaka till framtiden"

"Tillbaka till framtiden"

Att köra bil genom Europa är härligt för de som älskar bilar och som vill uppleva något på resan till målet. Att köra BMW i8 är en smått surrealistisk upplev...
Till Genève i en BMW i8

Till Genève i en BMW i8

Det konventionella sättet för oss motorjournalister att ta oss till årets viktigaste bilsalong är 10 000 meter över marken. Själv gick jag min egen väg och v...

FÖR DIG SOM VILL SYNAS

Jänkarna har en djupt rotad förkärlek till stora motorer med mycket kraft, sådant som de flesta svenskar försöker avstå från, så JEEP Grand Cherokee Trackhaw...
Vi har redan sett bilder och den har visats på mässor, men nu är det dags att se den på svenska vägar, dvs. om du har råd och vågar satsa på japansk ingenjör...
Under 60- och 70-talet var Renault Alpine en av de mest vinstrika bilarna på rallyvägarna. Nu har Renault haft den goda smaken att låta market återuppstå I f...
Det konventionella sättet för oss motorjournalister att ta oss till årets viktigaste bilsalong är 10 000 meter över marken. Själv gick jag min egen väg och v...